Elvin kom till världen nästan 11 veckor innan beräknat datum. Mycket hände som behöver bearbetas och mycket kommer att hända som behöver tas reda på. Här vill jag ge mig själv lite stöd i vardagen och hoppas att jag kanske kan vara en hjälpande hand för någon som hamnar i en liknande situation.

lördag 27 april 2013

Amning

Det är ju åter igen en diskussion om offentliga amnimg och mammans rättigheter till att amma vart man vill. Jag har alltid varit för det, och är det till viss del fortfarande, men jag börjar tänka mer och mer på Elvins rättigheter. Rättigheter till lugn matstund och ett hälsosamt matställe. Bebisar är infektionskänsliga, även fullgångna,  och jag ser Elvins rättigheter som mycket viktigare än mina. Vi fick rådet att vara extra försiktiga med Elvin det första halvåret, det sa vi skulle ta med oss om det vart flera barn också.

Vill man amma offentliga så borde man får göra det, men tänk även ett steg längre och sätt barnwts säkerhet först.

Puss&kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar