Elvin kom till världen nästan 11 veckor innan beräknat datum. Mycket hände som behöver bearbetas och mycket kommer att hända som behöver tas reda på. Här vill jag ge mig själv lite stöd i vardagen och hoppas att jag kanske kan vara en hjälpande hand för någon som hamnar i en liknande situation.

onsdag 24 april 2013

Jobbigt och tankvärt

Jag tyckte att det var jobbigt att få föräldrtidningar med rosiga,  perfekt bebisar på framsidan när vi var på sjukhuset. Lite av en smäll på käften. Sen ringde goboken å tjatade. Men vi hade det inte värst, vår son klarade sig ut från sjukhuset. 

Bloggen jag läser vars son föddes samma dag som elvin men dog för ett par veckor sedan,hon fick ett samtal från goboken idag när hon satt på bussen.  Dom grattade henne till bebisen och att det måste vara skönt att få komma hem.  Hon stammade fram att hennes barn var dött och begravet och sa att dpm skulle se till att ta bort henne från deras lista. Får dom jävla försäljarna förstöra så?! Jag fattar att merparten föräldrar inte tycker att det är ett problem,  men för oss där utgången är osäker lr livet går åt helvete svider detta beteende nått jävulskt. Vänta tills propagandan ni skickar med i påsarna är besvarade innan ni trakasserar oss.

Jag lider med bloggaren som ständigt blir påmind om något hon borde få bearbeta i son tid.

Puss&kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar