Elvin kom till världen nästan 11 veckor innan beräknat datum. Mycket hände som behöver bearbetas och mycket kommer att hända som behöver tas reda på. Här vill jag ge mig själv lite stöd i vardagen och hoppas att jag kanske kan vara en hjälpande hand för någon som hamnar i en liknande situation.

fredag 19 april 2013

Bvc en regning dag

Elvin fick sin tredje vaccinering igår,  det hade räckt om han vart fullgången men prematurer ska ha fyra. Sista blir om ett halvår. Uch jag blir så spänd. Men han fick socker så det underlättade väldigt.

Men stackarn mådde inge vidare reaten av dagen och vi inte alls vara ensam nått. Jag fick vara lite uppfinningsrik å knöt  två sjalarna i x-ringsjalsmönster. Där satt Elvin så mysigt. 

Han är i alla fall nästan 60 cm lång och väger ca 5.5 kg. Fattar inte att han växer så fint. Han ligger bra på den korrigerade kurvan. Jag har varit orolig för hans huvud efter blödningen, växer det för fort kan det var ett tecken på att något är fel. Och ett tag var dom kass på att mäta hans huvud. Nu ligger han lite över kurvan men inge mycke, 40.5 cm.

Vi funderar på om han börjar få tänder lr början till början.  Elvin vill gärna gnaga på våra fingrar och mindre sköna ställen på mig. Tror det börjar klia i tandköttet. Jag hoppas inte.

Nu är det ett besök till s-vall, för hjärnultraljud, och ett till barnmot. Håller tummarna för neo i Skövde så kanske det kontrolleras lite bättre.  Bara en enda gång sen vi for hem har dom tagit prover på honom å då för att vi bad om det. 

Jaja nu är det fint väder och vi ska ut till v-hus en sväng med lite skit haha.

1 kommentar:

  1. vilken uppfinngsrikedom med sjalen. Ser hur mysigt ut som helst :)

    SvaraRadera