Elvin kom till världen nästan 11 veckor innan beräknat datum. Mycket hände som behöver bearbetas och mycket kommer att hända som behöver tas reda på. Här vill jag ge mig själv lite stöd i vardagen och hoppas att jag kanske kan vara en hjälpande hand för någon som hamnar i en liknande situation.

onsdag 8 maj 2013

Oj länge sedan sist

Vi har haft fullt upp med flytten och städ och att känna en viss förlust av allt det bra med övik. Jag jublade när vi lämnade nycklarna till lghten, för där fanns det ingen kärlek. Jag var och vaccinerade elvin i torsdags och fick prata med läkaren där om bla ultraljudet.  Jag fattar ingenting och känner att jag håller tummarna för att vi får veta mer och bättre förklat i skövde.  Jag vet inte vad jag vill höra där,  självklart vore drömmen att allt är bra men det kanske kommer något oförutsett för det känns lite som att övik inte har haft hela koll. Jag är lite orolig. 

Ja ja.

Jöases nu gick det två dagar till. Haha första delen skrevs i måndags nu är det onsdag.

Vi har haft fullt upp med att organisera liv och bohag.  Vi har även varit och köpt en ny fin vagn, brio smile. Såååå fin och än är jag väldigt nöjd. Jag har även gjort en sittdyna till den här så det blir lite mysigare för Elvin.

Vi var på stan igår, Elvin vart skitsur. Jag trodde han var hungrig och gick till amningsrummet, faktisk helt okej ställe på maxi. Men han bara fortsatte skrika så jag slet av honom byxorna å då tystnade han. Sen fick jag inte sätta på dom igen. Han ville inte hellre ha filten på sig. Måste vara tokvarmt tyckte han. Jaja blir att experimentera i sommar med hur mycket kläder han behöver.

Ska lägga till en fin bild på nya tillskottet med hjärtat i senare.

Puss&kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar