Elvin kom till världen nästan 11 veckor innan beräknat datum. Mycket hände som behöver bearbetas och mycket kommer att hända som behöver tas reda på. Här vill jag ge mig själv lite stöd i vardagen och hoppas att jag kanske kan vara en hjälpande hand för någon som hamnar i en liknande situation.

måndag 8 januari 2018

Med en känsla av tomhet

Sitter å kollar på tvn, mitt på dagen, för första gången på veckor. Tittar på mina favoriter i kategorin renovering och köpa fastighet och upptäcker till min förvåning att de inte ä lika intressanta längre. Jag sitter å stirrar på skärmen med en viss tomhet i kroppen.
Vi har ju fått vårt hus, vårt fantastiska läge och mycket ä som vi vill medans resten måste vänta pga att det inte  finns pengar att göra.
Jag sitter inte timmar på Hemnet lr Blocket och letar som en galning efter vårt hem.  Jag behöver inte sitta å kolla på Grande Designen och fantisera om hur vi skulle vilja ha vårt hus. Det är en konstig känsla att inse att vi har mycket av det vi vill. Men oxå skrämmande att detta kanske är vårt föralltidhem!
Det finns en längtan efter något annat, lr kanske inte något annat utan lite mer.
Vi har fått höra att snön vi fått bara är en tillfällig lyx och att det inte brukar va så här. Det stämmer mig. Varje morgon upp och titta på termometern för att se om det fortfarande är minusgrader. Läskig känsla i kroppen att inte veta om vi valt rätt, kanske lurar platsen oss och erbjuder det vi verkligen vill så vi rotar oss och upptäcker för sent att det bara är lur. Det vi vill ha finns bara i vår fantasi. Jaja tankarna skenar. Va bara nöjd för tillfället skriker mitt huvud till mitt hjärta.

Men för tillfället njuter vi av livet. I morgon börjar barnen förskolan. Skrämmande. På två olika ställen. Ännu mera skrämmande.  Everest skriker att han inte vill så det ä ju en bra start.

Jullovet har vart fullt av projekt, stora som små. Massa lek och bus.
Mitt lilla projekt med att skapa lite ordning i grytskålet. Förvaring för locken uppsatt på väggen.

Kidsen testade sina längdskidor och gillade det massor. Nu ska vi bara ut på riktigt. 


Kramar❣


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar