Elvin kom till världen nästan 11 veckor innan beräknat datum. Mycket hände som behöver bearbetas och mycket kommer att hända som behöver tas reda på. Här vill jag ge mig själv lite stöd i vardagen och hoppas att jag kanske kan vara en hjälpande hand för någon som hamnar i en liknande situation.

fredag 19 januari 2018

Tredje veckan på det nya året

Livet rullat på och det känns som att vi börjar komma in i någon slags vardag. Snart är vecka tre slut och snart den första månaden på det nya året. Vart tar tiden vägen?! 
Vi hade en "hård" vecka förra veckan, svinkall så att säga. Låg mellan -20 & -25. Det tog hårt på vårt vedlager inne så idag fick jag och barne, läs bara jag, kärra ved med en vinglig skottkärra haha. 


 Vi kom i alla fall en liten bit på vägen så det inte är det första vi måste göra i helgen. Vi hoppas på en liten mer avslappnad helg, men vi får se. Tror inte Nille accepterar ett halvfullt vedförråd haha.


 Barnen ville ju hjälpa till lite lr ja åka skottkärra tillbax ä ju alltid kul. Ihopklämda och hög mysfaktor. Idag är det strax över -10 och hållt sig runt det ett par dagar nu. Vi har nog fått 20cm nysnö de senaste dagarna så allt är vackert igen efter veckans storm.


 Såhär vackert var det innan stormen nu i veckan. Här va det -25 och massa frost på träden som byggts upp under den gångna veckans kyligadagar. Det är tagit på vägen ner från Everests förskola ner till Elvins.


 Everest som pulsar runt i snön som kom u der tisdagens oväder. På onsdagen kom dryga 10cm till.


 Här är vi ute en snabbis efter barnens första dag på förskolan. -20 men barnen hade ingen brådis in. Nille och Everesthade byggt snögrottor söndagen innan och det tyckte dom va riktigt kul att utforska.


Jag har även gett mig själv ett löfte. Att börja ta tag i träningen och försöka få lite mer kondition, uthållighet och energi. Steg ett är att börja med morgonträningen. Vilket går lättare än jag trott. Visst det ä inte det roligaste men detä så skönt att ha det gjort. Allt annat ubder dagen är bara en bonus. Sen att försöka avsluta tröstätande. Jag känner mig själv så väl att jag vet att det inte funkar att bara sluta och förbjuda allt "kul". Så till en början så gäller det att hitta lite bättre alternativ. Så det vart snickerskaka med dadlar och lite annat. Jag älskar vanlig snickerskaka men jag tyckte att denna vart ännu bättre. Inte lika söt men ändå tillräkligt för att mätta suget.

Nu Ska jag bara ta tag i resten av träningen, jag vill ut på skidorna bara svårt med tiden. Men nu när barnen ä 15timmars så ska jag nog klara av att både söka jobb och ta mig ut på sidorna. Jag är ju bara så skräckslagen för backarna på lägdskidor. Jaja tränar man inte så blor man ju aldrig bättre.

Vi håller även på att jaga på allt som har med barnens sjukvård att göra. Man skulle ju kunna tro att säga till sjukvården att vi ska flytta borde funka så gör det inte det haha.  Elvins habilitering är i alla fall på g och vi har vart på det första mötet. Everests ögon däremot är en jävla röra som ingen vill ta tag i. Massa samtal och fortfarande skit. Och han behöver verkligen en tid för hans skelnig blir värre.

Jaja nu ska jag ta tag i fredagen och laga nått fredsagsmysigt så alla blir nöjda.  Lättare sagt än gjort det hahaha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar