Elvin kom till världen nästan 11 veckor innan beräknat datum. Mycket hände som behöver bearbetas och mycket kommer att hända som behöver tas reda på. Här vill jag ge mig själv lite stöd i vardagen och hoppas att jag kanske kan vara en hjälpande hand för någon som hamnar i en liknande situation.

fredag 26 januari 2018

Sjukstuga❣

Sliten är så jag skulle vilja beskriva mig själv just nu. Det har vart en riktigt lång vecka som inte är över än. I natten till lördagen fick Everest febern som har vägrar ge sig. Först idag han han vart helt feberfri. Varken ätit eller druckit på nästan en vecka. Det är illa när inte ens alla lockelser nekas. I tisdags började Elvin lite smått å Nille lika så. Jag har hållt mig jämnseg hela veckan, toppade "febern" på 37,5 😂. Dom andra tre har legat mellan 38-40. Elvin har blivit sämre igår och idag. Jag hoppas det ger sig snart. Jag har smått börjat våga tro att det nog kanske inte blir mer för mig. Håll tummarna!

Vi fick i alla fall åka med Everest till hc för provtagning och läkarbesök. Vi fick dock tiden först när han börjat bli bättre. Många och långa oroliga timmar. Det är inte lätt att helt plötsligt bo så långt bort från sjukhuset om nått skulle hända. Nille skulle nog sägs att jag vart lätt hysterisk vid vissa tillfällen och jag kan nog hålla med. Men just nu är det mycket som påverkar mitt psyke och det var droppen som 

Herrom dagen beställde jag dub att skruva i löpskorna. Ikväll har jag skruvat i dom så nu väntar dom vid dörren på att få bli testade. Som jag längtar efter att få komma ut och känna. 


 Vi hade plusgrader igår vilket har lämnat en isskorpa på allt. Nu väntar vi på mer snö som kan fylla på.

 Tydligen så har det en ny sorts papper här uppe, badpapper. Vet inte riktigt vad det används till men är det nån som vet får ni gärna tala om 😉

Utanför vårt köksfönster har vi lite fågelbuffe och det ä lite mysigt att stå i fönstret, med en kopp kaffe, och iaktta dom en stund. Rogivande.


I onsdags var jag bara tvungen att få komma ut och vara ifred en stund. Att få andas frisk luft i 10 minuter och få ta några djupa andetag. Solen lockade och det var runt -7. Helt fantastiskt skönt. 
Idag har det varit liknande väder och det har lockat men det har vart för stor tröskel för att ta sig över.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar