Elvin kom till världen nästan 11 veckor innan beräknat datum. Mycket hände som behöver bearbetas och mycket kommer att hända som behöver tas reda på. Här vill jag ge mig själv lite stöd i vardagen och hoppas att jag kanske kan vara en hjälpande hand för någon som hamnar i en liknande situation.

måndag 11 december 2017


Sitter i soffan och kollar ut över snölandskapet, sjukt nöjd över vårt val. Huset käns så rätt på alla sätt, lugnt och harmoniskt med de ytor vi så länge har längtat efter. 
Vi har hunnit med att tapetsera om det mesta som jag velat göra. Vi har ganska mycket kvar att göra men boytorna är i alla fall skönt möblerade och alla lådor nere i källaren undanstuvade. En sak i taget som alla konstant påminner mig om 😂 men jag vill ha allt gjort på en gång och mycket bli gjort tack vare det. 

Jag börjar känna av det jag hoppades skull ske när vi flyttade, ett lugn som skulle komma. Och sakta kommer det, lite i taget. Jag och barnen hänger i huset medans Nille ä på jobbet och hmm slitet hårt. Han trivs och njuter av att sitta på Frösön och jobba. Han börjar komma in i vad det nu ä han gör 😂 och även jag börjar förstå lite av det. Vi ha även upptäckt att vi bor på "rätt" sida av älven lägesmässigt men fel sida ur pendlingssynpunkt och det har gjort livet lite mer komplicerat, inget vi inte kan lösa men det kräver lite planering som vi inte va förberedda för. 

På tal om inte förberedda för så kan vi ju snacka snön❣ Hur härligt som helst men inte å handskotta vår uppfart och parkeringsplats. Tre timmar senare va nästan alla 25cm puder undanskottat och jag helt slut. Bad då Nille ge mig en snöslunga i julklapp hahaha. Han ordnade det så grannen kommer å skottar i stället 😆 Men vi njuter av snön och livet vi kommer kunna leva här. 
Nille å barnen njuter av den snö som låg när vi for upp till huset.

Första riktiga måltiden när vi flyttat in

Ligger i soffan å njuter av perspektivet

Mormor och morfar på besök och passar på att öka på julsämningen tre veckor innan jul
Nille som skymtar förbi i farten, en ny del i vårt liv haha
Snö, snö snö och en massa fina småfåglar. Så mysigt att stå å se på dem.


Nille och barnen inne i Östersund och åker pulka. Så fint att kunna umgås med gamla vänner som man längtat efter. 


Livet är värt detta! Som vi ska leva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar