Elvin kom till världen nästan 11 veckor innan beräknat datum. Mycket hände som behöver bearbetas och mycket kommer att hända som behöver tas reda på. Här vill jag ge mig själv lite stöd i vardagen och hoppas att jag kanske kan vara en hjälpande hand för någon som hamnar i en liknande situation.

fredag 30 augusti 2013

Lotter

Livet är lite av ett lotteri. Jag och nille har lite över ett år sett oss lyckligt lottade. För det första var inte en bebis med i våra planer. Men Elvin var beslutsam redan som en spermie :0p och han bestämde att vi skulle bli hans föräldrar. För hade det inte blivit bebis den gången hande vi ju aldrig fått träffa elvin. Visserligen hade vi inte vetat om honom och så småningom, om vi drar vinstlotten, fått träffa ett annat knyte.

Vi vart lottade att få Elvin tidigare än beräknat,  lr så bestämde han sig för att redan då är det hans vilja som ska fram haha. Jag och nille har hela tiden sagt att vi fick en vinst med vår tid på sjukhuset och skulle inte byta det mot något. Jo mot en enda sak, att elvin sluppit ain tuffa start i livet. Men vi vet inte om han kommer att få några men så kanske han aldrig kommer att bry sig.

Vi är lyckligt lottade. Jag och nille träffades på hmmm ett ovanligt, aningen korkat och i vissa fall livsfarligt sätt.  Han kom hem till mig i övik den andre maj efter en lååång oxh blöt kväll kl 4 på morgonen. Full som en ... men charmig som få. Jag hade en backuppplan om nått skulle gå snett. Nina, grannen viste om att han skulle komma så bara dunka i väggen om det sket sig. Naivt jag vet men det sket sig inte.   Nille sitter i soffan jag på kanten i mitt nattlinne osminkad och ingen stans att gömma mig. Han fågar om gan får sova här. Jag säger ja och han kollar på mig förvånat. Han flyttade aldrig ut efter den natten haha.

Jag vet att många inte tror på ödet, det stora lotteriet lr vad man nu vill kalla det. Men jag gör det mer och mer. Jag såg så många få sina perfekta söta bebisar och statistiken att nått skulle gå fel för någon bara ökade. Varför skulle vi få det "lätt" och ju mer tuden gick funderar jag över, faktiskt, om han skulle komma för tidigt. Och när jag väl släppte och slappnande av satte det igång.

Vi hade tur, långt om länge fick vi hem vår guldklimp. Alla får inte det. Livet är orättvist lotteriet suger och alla får inte vinstlotten. Alla gånger vet man inte om det lr inte men ibland känns det i hjärtat och hela själen om man vunnit lr inte.

"Elvin jag älskar dig av hela mitt hjärta.
Jag älskar dig runt hela planeten,
och genom hela galaxen.
Elvin jag älskar dig över hela universum.
Och vet du. Universum är oändligt och det är så mycket som mamma älskar dig.
Oändligt mycket."

Puss&kram från en lyckligt lottad mamma som känner med hela hjärtat på de som får en nitlott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar