Elvin kom till världen nästan 11 veckor innan beräknat datum. Mycket hände som behöver bearbetas och mycket kommer att hända som behöver tas reda på. Här vill jag ge mig själv lite stöd i vardagen och hoppas att jag kanske kan vara en hjälpande hand för någon som hamnar i en liknande situation.

fredag 16 augusti 2013

Ögonmottagningen

I förrgår fick jag ett samtal från Ögonmottagningen som undrade om jaf kunde komma med elvin på en undersökning på torsdag kl 15. Ja sa jag det är inga problem.  Inget mer om det utan vi bokade in de. Sen började jag fundera övet vad det var vi skulle göra. Sist vi var hos ögon var det droppar som förstorade pupiller och tänger som tvingade upp ögat för undersökning. Uch jag ville inte det igen för elvin så jag vart lite orolig och nervös. Osså till ny mottagning med ny personal som vi inte känner. Som tur är fick jag några lugnande ord från L som vi käkade lunch med igår.

När jag och elvin åkte till sjukhuset gjorde vi det vi skulle och fick sitta och vänta på Ögonmottagningen i deras barnrum. Sen kommer det en glad dam och hämtar oss till ett rum utrustat för barn med leksaker och förglada saker. Efter att hon sagt sitt namn frågade hon om elvin verkligen var prematur för det syntes verkligen inte. Sen började hon underökningen och hon verkade jättenöjd med honom.  Det visade sig vara för skelning som elvin skulle undersökas så mitt hjärta vart glatt överraskat.

Hon var jättetrevlig och vi hoppas vi får henne nästa gång oxå.

Jag är så glad att det går framåt och att vi har en så underbar son som verkligen förgyller vardagen, även om jag har en viss oro kring hans vilja av diamant haha. Det ska bli intressant att se vad för individ som växer fram ur det jätteleendet i kombination med viljan. Vem kommer att vinna striden. Det "enda" jag vill är att vi uppfostrar en son som vi med stolthet ser gå genom livet, att vi gör vårt bäst jobb för en självständig och gott uppfostrad man. Allt annat får vi ta som det kommer efter hand.

Puss&kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar