Elvin kom till världen nästan 11 veckor innan beräknat datum. Mycket hände som behöver bearbetas och mycket kommer att hända som behöver tas reda på. Här vill jag ge mig själv lite stöd i vardagen och hoppas att jag kanske kan vara en hjälpande hand för någon som hamnar i en liknande situation.

söndag 4 augusti 2013

Nya tider

sommaren bara flyger förbi och tiden till att skriva och fundera verkar inte finnas. Jag har gjort ett fotoalbum till Elvin om hans tid på sjukhuset och fram till att vi flyttade ner till skövde. Det var jobbigt att behöva titta tillbx på alla bilderna och försöka att minnas allt som har hänt kring den bilden. Men även att jag inte minns bebisen på bilderna, det känns inte längre som Elvin. Men det ska bli riktigt kul att ha ett album att hålla och titta i och inte behöva solla igenom 3000 bilder varje gång vi vill se och minnas. 

Idag när vi var på mediamarkt och Elvin gnagde på mitt finger och rätt som det är så gör det ont i fingret. Vi kikar in i hans mun och där finns två tandsprickor i nedre käken :D mammas stora kille. Och nu sitter han och tvingar Nille att mata honom yoghurten ur muggen så att han får dricka och inte bli matat med sked. Oh nej han är inte bestämd...

Vi väntar fortfarande på nästa tid på neo och på att göra röntgen på hjärnan. Jag blir lite orolig när jag inte vet om allt är okej lr om vi måste vara oroliga. 

Vi har lite problem med värmen här. Elvin vantrivs nått förfärligt.Han vill knappt ha blöjan för att den är för varm. Han vill inte gärna ligga ner heller utan står mer och mer med vår hjälp, vi har köpt en hoppgunga och den verkar vara en hit. 

Jag har så svårt att se Elvin som han är, han är ju åtta månader men jag ser honom som sex. Jag vet att han ligger bra till ibland och kanske lite efter annars. Han snattrar på som en liten galning och jag tycker nog att han försöker att svara när vi pratar lr argumentera emot haha.

Han ör redig och har börjat sätta in tutten i munnen på egen hand, han gnager även på den som en tok. BTW så gnager han som en tok på allt. Särskilt allt som är tyg och jag börjar smått undra om han kommer att hosta upp en tygboll snart haha.

Jag har fyllt 30 och har börjat fundera mycket på framtiden och särskilt hur vi vill göra med Elvins förskoletid och känsligheten mot infektioner. Jag vill inte att han ska börja förrän han är dryga tre. Jag och Nille har nog börjat arbeta fram en plan på hur vi ska lösa det. Jag ska jobba mot att börja plugga igen i februari och vi får se hur vi ska lösa det hela. 

Nej nu ska jag gå och njuta av den avsvalnande sommarkvällen och grilla en korv lr två tillsammans med familjen. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar