Elvin kom till världen nästan 11 veckor innan beräknat datum. Mycket hände som behöver bearbetas och mycket kommer att hända som behöver tas reda på. Här vill jag ge mig själv lite stöd i vardagen och hoppas att jag kanske kan vara en hjälpande hand för någon som hamnar i en liknande situation.

onsdag 22 maj 2013

Neo?

Ringde till neo i Skövde igår för att höra om dom hade några planer för Elvin. Damen jag pratade med visste inget alls om honom. Toppen. Men det verkar i alla fall som vi ska få neo och att det blir en plan. Vi ska få träffa läkare och sjukgymnast.

Vi får se vad som händer, känns lite oroväckande att dom inte hade nån aning om honom men annars bra. Håller tummarna. 

I morgon kommer nilles mamma å ska stanna ett par dagar.  Får se vad vi kan hitta på.

Elvin blir 6 månader på lördag och jag undrar vart tiden tog vägen?! Mycket har hänt och än är inte resan över på långa vägar. Nästa steg är nog mest mitt, jag måste bestämma mig för om jag ska kämpa för mjölken lr inte. Men jag är verkligen inte redo. Jag vill att det ska vara mitt och Elvins beslut inte min kropps. Den har redan fattat beslutet som fått konsekvenser och nu vill jag ha sista ordet!

Jag kan inte hjälpa att känna som att mjölkbristen är ett nederlag, jag vill noga påpeka att det är vad JAG känner om MIN mjölk inte om någon annans! På ett sätt är det lite skönt med ersättningen, någon annan kan ta matningen och få njuta av lite tid med Elvin, å jag kan slippa Elvinfisarna som verkligen är döden. Haha.

Jaja. Nu har jag massor jag borde ta tag i. Får se om jag orkar.

Puss&kram

1 kommentar:

  1. jag känner igen mig med mjölken. Här sinade det också innan jag var riktigt redo att sluta. det var jobbigt, men det är himla skönt att andra då kan mata och det underlättar. jag var noga med att ta en avslutnignsamning då jag insåg att det var på väg att sluta. även om jag inte var helt redo var det bra med ett avslut ändå. hoppas det löser sig. kram

    SvaraRadera