Elvin kom till världen nästan 11 veckor innan beräknat datum. Mycket hände som behöver bearbetas och mycket kommer att hända som behöver tas reda på. Här vill jag ge mig själv lite stöd i vardagen och hoppas att jag kanske kan vara en hjälpande hand för någon som hamnar i en liknande situation.

måndag 18 september 2017

Nytt hus

Okej så nu är det klart å vi ärr husägare jippi! Med allt som tillkommer haha, sömnlösa nätter av oro och drömmarna i att få planera och fantisera om hur bra det kan bli för oss och barnen.

Men en sak är säker och det känns som att huset och familjens vägar var menade att korsas.

Jag och Nille hade bestämt att vi skulle flytta till Jämtland, Åre å närmare bestämt Järpen. Vi hade ett radhus på g, allt va bestämt till och med inflyttningsdatum. Sen hörde vi inte av dom på ett tag å Nille försökte få tag i dom å lyckades till slut, vilket resulterade i nytt datum. Lugnt tyckte vi. Sen hörde vi inget mer å samma sak igen. Sen fick vi ett sms där det bara stod att dom hade bytt bort sin lägenhet men att dom skulle sälja den dom bytt till oxå. Hmm muppar tyckte vi.

Vi kände oss rätt nedslagna å jag fortsatte leta. Vi hittade sedan ett liknande i samma område. Vi tänkte bara att vi köper det. Men sen sammanföll visningsdagen med när vi va i övik. Så jag å Nille tog en dagsutflykt.

Mot Åre! Ja vi åkte, längs vägen vart vi förtrollade av det vackra landskapet kring Hammarstrand å jag satt å hemnetade längs med vägen å hittade ett intressant hus i Mårdsjön strax norr om Stugun i Ragunda.
Vi åkte i alla fall in till Östersund å käkade lunch å handlade lite innan vi for vidare mot Järpen. Väl framme i Järpen, och Åre, kände både jag å Nille  att detta kanske inte riktigt var vår lägenhet. Den va liten, dåligt renoverad och vart på tok för dyr i slutändan. Så vi for hemmåt med nya funderingar.

Ska vi åka upp å titta på huset i Mårdsjön? Jupp det gör vi det ä ju ändå på vägen hem.

Huset va fint, låg fint men det kändes inte rätt. Så vi åkte hemmåt genom Stugun å mot Sollefteå. Vi sitter å pratar i bilen då ser nille ett hus vis älven å säger att precis sådär skulle jag vilja bo! När vi kommer närmare så står det en tillsaluskylt vis huset. Jag in på blocket å där är det.

Dagen efter kontaktar Nille säljaren å får bilder och info. Han åker och kollar huset å är rätt såld.

Förhandling, andra intressenter. Bud och förlust. Nederlaget. Det kändes som vårt hus ju. Det va ju inte så det skulle gå.

Barnen börjar förskolan, inskolningen ä slut. Å samtalet! Vill ni ha huset så kan ni få köpa det. Den andra köparen va dryg, vi vill inte sälja till dom.

Ja?!?! Lr. Huset blir ert v 36. V33 ä det nu. Haha ja men vad tusan vi tar det. Så nu äger vi ett hus i Jämtland.

Om några veckor, läs nån månad, går flyttlassen å vårt liv tar en ny vändning. Vart? Det vet vi inte riktigt än men vad har vi att förlora? Vi vet att barnen kände sig hemma med en gång och lika så vi.

Så nu ska jag gå å flyttpacka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar