Elvin kom till världen nästan 11 veckor innan beräknat datum. Mycket hände som behöver bearbetas och mycket kommer att hända som behöver tas reda på. Här vill jag ge mig själv lite stöd i vardagen och hoppas att jag kanske kan vara en hjälpande hand för någon som hamnar i en liknande situation.

söndag 9 juni 2013

jösses

hmm tiden flyger och ett gott tecken på att jag mår bra. Jag hinner inte riktigt med att skriva, filosofera, älta och tänka för mycket på något just nu. Delvis har Elvin vart krasslig i snart en veckas tid, troligen öroninflammation i kombo med förkylningen vi har haft. Inte kul och många vaknätter och promenader i huset den senaste veckan.

Nu verkar det, peppar peppar, vara på bättringsvägar.

Vi var på neo i tisdags och det känns bra. vi fick bland annat hjälp med Elvins då dåliga humör, vi var där efter att jag vart vaken en hel natt med honom. Bara gått omkring och inte ens kunnat sitta ner för att då började han skrika. Vi fick n bra förklaring, men tyvärr vart neobesöket första riktiga upplevelsen på ett upprört barn och han skrek sig igenom halva besöket tills han fick alvedon. Då vart han på betydligt bättre humör. Vi träffade sjukgymnasten, hon kunde dock inte göra nått med honom för att han var så känslig. Doktorn gick igenom honom och förklarade på ytterligare ett sätt vad det är som pågår i Elvins hjärna efter blödningen.

Men det känns tryggt och vi har redan fått tid för nytt ultraljud av hjärnan. Vi har även ett återbesök inplanerat i mitten av sommaren för att dom ska ha koll på honom.

Annars så tyckte dom att han såg fin ut och verkade utvecklas som han skulle. Vi fick lite råd och tips på olika saker och dom räknar maten från den dagen han föddes och inte korreålder. Så nu har vi även börjat med lite olika fruktpuréer, gröt och idag även lite juice för att få honom att dricka lite vätska, vatten är tydligen ingen hitt men det var päronjuice haha.

Nej nu är de bäst att jag går och nanar för i morgon ska jag till mvc på cellprov och Elvin ska till bvc för besiktning av bvcdoktorn. Ska även försöka hinna med lite mer emellan.

Blir ett tråkigt inlägg utan bilder men jag looovar att fixa det snart.

      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar